3جام(سجام)

3جام(سجام)

(Sejam)3jam
3جام(سجام)

3جام(سجام)

(Sejam)3jam

دانلود نظریه پارسونز (جامعه شناسی سازمان ها)


نظریه پارسونز (جامعه شناسی سازمان ها)

سازمان عبارت از یک رشته منظم و عقلایی است که بین افرادی که وظایف پیچیده و متعددی را انجام می دهند، و کثرت تعداد آنان به قدری است که نمی توانند با هم در تماس نزدیک باشند، به منظور تامین هدف های مشترک خاص برقرار می گردد

دانلود نظریه پارسونز (جامعه شناسی سازمان ها)

ترکیب سازمانی 
انواع سازمان 
نظریه های سازمانی 
نظریه سازمان رسمی 
ویژگیهای بوروکراسی 
نوع شناسی اقتدار 
نظریه تیلور
نظریه هانری فایول
تالکوت پارسونز
دسته بندی علوم اجتماعی
فرمت فایل doc
حجم فایل 64 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 66

فهرست مطالب

عنوان :

فصل اول :

تعریف سازمان ....................... 1

انواع سازمان ....................... 1

ترکیب سازمانی ...................... 2

نظریه های سازمانی .................. 3

نظریه سازمان رسمی ................... 3

ویژگیهای بوروکراسی ................. 4

نوع شناسی اقتدار ................... 5

نظریه تیلور......................... 6

نظریه هانری فایول................... 7

اهداف سازمان ها..................... 8

اهمیت مطالعه سازمان ................. 10

فصل دوم :

ساخت و نظام آموزش و پرورش .......... 11

تالکوت پارسونز...................... 15

عناصر اولیه نظام پارسونزی........... 16

نظام ها و محیط ها ................... 19

چه نوع نظام هایی وجود دارد ......... 26

روابط سیبرنتیک میان چهار جزء نظام کل 31

تکامل اجتماعی ...................... 35

تحقیق در انواع اجتماعات و جوامع ..... 40

نظریه کنش پارسونز................... 41

واحد کنشی .......................... 42

اشکالات نظریه کنش پارسونز ........... 44

کارهای اخید در زمینه نظریه کنش ..... 46

مسائل کارکردی سازمان ها ............ 47

محدودیت های نظریه سیستمی پارسونز..... 52

کتابنامه............................ 55

فصل اول

تعریف سازمان:

سازمان عبارت از یک رشته منظم و عقلایی است که بین افرادی که وظایف پیچیده و متعددی را انجام می دهند، و کثرت تعداد آنان به قدری است که نمی توانند با هم در تماس نزدیک باشند، به منظور تامین هدف های مشترک خاص برقرار می گردد[1].

سازمان عبارت است از مراحل تشخیص و گروه بندی فعالیت ها، تعیین و تفویض اختیار و مسئولیت ها و برقراری ارتباط بین افراد به منظور حسن انجام کار، به طوری که هدف یا هدف های مورد نظر در حد مطلوب تحقق یابند[2].

«تعریف سازمان از نظر بارنارد»: یک سیستم فعالیتها یا نیروهای خودآگاه و هماهنگ شخصی یا یک سیستم فعالیت های وابسته به هم می باشد[3].

 

تعریف سازمان رسمی: سازمانی که دارای استمرار بوده و وظیفه یا وظایف معین را در محدودة قوانین و مقررات اجرا می کند. استمرار و تداوم در سازمان با استفاده از نگهداری سوابق اقدامات، تصمیمات و مقررات به صورت کتبی تامین می شود هر سازمان رسمی طبعا شکل و ترکیب معینی دارد که به وسیله آن روابط مشاغل بر پایه سلسله مراتب اداری نشان داده می شودشبکة روابط نامبرده ترکیب سازمان رسمی را تشکیل می دهد که معمولاً به شکل هرم یا مثلثی مجسم می گردد و در معنای محدود از جمع رده های سازمانی به ترتیب سلسله مراتب اداری تشکیل می شود.[4]

تعریف سازمان غیر رسمی: به گفتة سایمون، اسیتبرگ و تامپسون سازمان غیر رسمی عبارت است از الگوهای رفتارهای واقعی – یعنی شیوه ای که اعضای سازمان واقعات رفتار می کنند که با طرح رسمی سازمان مطابقت ندارند[5].

ترکیب سازمانی:

سازمان به مثابه یک سیستم یا نظام از اجزای مهمی تشکیل شده که هر یک از این اجزا از ساختار و یا کارکرد ویژه ای برخوردار است و به وسیله نظریه های سیستمی می توان اجزای ان را تغییر داد. به همین دلیل اساسی ترین بنیان در سازمان، افراد آن سازمان است که هر یک از آنها، از احساسات، تمایلات، شخصیت، انگیزه ها، صفات و وی ژگی های متفاوتی برخوردارند و در حقیقت روح سازمان را تشکیل می دهند. نگرش به تقسیم بندی سازمان از این بعد، آن را به سازمان رسمی و غیر رسمی تبدیل می کند.

سازمان رسمی از ویژگی های ساختار رسمی، سلسله مراتب، تقسیم اختیارات، کانال های ارتباطی، روابط رسمی، هدف ها، خط مشی ها، روش ها و سایر عوامل مدیریتی برخوردارند که به عملیات سازمان کمک می کنند.

سازمان های غیر رسمی از شبکة رفتاری و ارتباطی بین افراد، که رد نتیجه تعامل و همبستگی میان آن ها در گروه های انسانی شکل گرفته اند، به وجود می آیند. بنابراین ماهیت هر سازمان تحت تاثیر ترکیب این دو سازمان (رسمی و غیر رسمی) قرار می گیرد که نقش افراد در آن تعیین کننده است، زیرا هر یک از آنان تحت تاثیر تصورات و انتظارات خود به دنبال موقعیت مناسب و ایفای نقش در ساختار سازمان قرار خواهند گرفت.[6]

 

نظریه های سازمانی:

نظریه های سازمانی شیوه های خاص نگرش به سازمان ها و گروه های درون آن ها را منعکس می کند نظریه کلاسیک سازمان که گاهی نظریه ماشینی نیز نامیده شده است پیش آهنگ همه نظریه های امروز سازمان ها بوده است. برجسته ترین نظریه سازان کلاسیک که رویکرد ماشینی را برگزیده اند وبر، تیلور، فایول، مونی ورایلی، گیولیک و ارویک بوده اند.

نظریه های کلاسیک سازمان:

در نظریه های کلاسیک سازمان یا نظریه های سنتی هر یک از دانشمندان، خردگرایی یا رفتار عقلایی سازمان را از زاویه و دیدگاه خاصی تجزیه و تحلیل می کنند ولی در مکتب کلاسیک یا سنتی توجه اصلی دانشمندان به کالبد یا ساخت و ترکیب سازمان ها رسمی معطوف گردیده و به رفتار فردی و گروهی و سیستم اجتماعی سازمان عنایتی مبذول نگردیده است.

نظریه های سازمان رسمی[7]

(1) نظریه بوروکراسی: ماکس وبر

ماکس وبر اولین کسی است که در نوشته های خود در زمینه مسائل سازمانی با دیدگاهی تاریخی به جامعه شناسی سازمان ها پرداخت و از اصطلاح بوروکراسی استفاده کرده است.

اگر چه مطالعات وبر بیشتر درباره سازمان های دولتی بود و می خواست عناصر ضروری این سیستم سازمانی را به دقت تعیین کند اما به نظر وی ویژگی های بوروکراسی در کلیه سازمان ها اعم از دولتی یا خصوصی تا زمانی که حائز مشخصات زیر باشند وجود خواهد داشت:

1-  وسعت سازمان به لحاظ کثرت کارگران

2-  عده زیادی کارگران غیر ماهر یا نیمه ماهر

3-  تکنولوژی نسبتاً ساده برای تولید انبوه و

4-  تولید فرآورده های نسبتاً ساده


1- اقتداری، علی محمّد، سازمان و مدیریت ص 104

2- کاظم، محمد، مدیران فهیم و مفاهیم اساسی ص 258

3- عباس زادگان، سید محمد، مکاتب و مبانی مدیریت ص 149

1- صبوری، منوچهر، جامعه شناسی سازمانها ص 113

2- اقتداری، علی محمد، سازمان و مدیریت ص 106

1- کاظم، محمد، مدیران فهیم و مفاهیم اساسی ص 24

1- اقتداری، علی محمد، سازمان مدیریت ص 607

دانلود نظریه پارسونز (جامعه شناسی سازمان ها)

دانلود نرم افزار جامع دهیاری


نرم افزار جامع دهیاری

نرم افزار دهیاری ها

دانلود نرم افزار جامع دهیاری

دهیاری ها
دسته بندی نرم افزار کاربردی
فرمت فایل zip
حجم فایل 14255 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 1

نرم افزار جامع دهیاری ها طراح و برنامه نویس محمد حیدری

دانلود نرم افزار جامع دهیاری

دانلود تحقیق جامع درباره برنامه ریزی منابع شرکت


تحقیق جامع درباره برنامه ریزی منابع شرکت

مقاله جامع مدیریت با عنوان برنامه ریزی منابع شرکت در فرمت ورد در 78 صفحه

دانلود تحقیق جامع درباره برنامه ریزی منابع شرکت

برنامه ریزی منابع شرکت
تحقیق مدیریت درباره برنامه ریزی منابع شرکت
مقاله مدیریت درباره برنامه ریزی منابع شرکت
برنامه ریزی منابع سازمان
تحقیق مدیریت پیرامون برنامه ریزی منابع شرکت
مقاله مدیریت پیرامون برنامه ریزی منابع شرکت
همه چیز درباره برنامه ریزی منابع شرکت
برنامه ریزی منابع سازمان
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 92 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 78

محتویات این تحقیق شامل موارد زید می باشد:

دیباچه

مقدمه

فصل اول

تعریف ERP

نقش سیستمهای اطلاعاتی در موسسات تولیدی و صنعتی

فصل دوم

سیر تکامل سیستمهای اطلاعاتی

سیستمهای Batch  در کامپیوترهای مرکزی

سیستمهای OnLine در کامپیوترهای سازمانی(تک کاربره)

تفکیک DATA ازبرنامه ها وراه اندازی مراکز سرویس داده

راه اندازی مراکز سرویس برنامه(Application Server)

سیستمهای اطلاعاتی Web Based

فصل سوم

جایگاه ERP در لایه های نرم افزاری وسیستمهای اطلاعاتی

فصل چهارم

تاریخچه و سیر تکاملی سیستمهای ERP

سیستمهای اطلاعاتی دهه 60

سیستمهای اطلاعاتی دهه 70(Material Requirement Planning)

سیستمهای اطلاعاتی دهه80(Manufacturing Resource Planning) MRPII

از ویژگیهای بخصوص MRPII می توان موارد زیر را نام برد:

MRPII  نیز هنگام‌ پیاده‌سازی‌ با مشکلاتی‌ مواجه‌ شد:

سیستمهای اطلاعاتی دهه 90 (Money Resource Planning) MRPIII و ERP

فصل پنجم

آشنایی کامل با ERP

منافع حاصل ازپیاده سازی ERP

مهندسی مجدد سازمان (BPR)

ERP  چگونه می تواند کسب و کار یک شرکت را بهبود بخشد؟

دلایل‌ به ‌کارگیری(‌ERP)

ERP  و رضایت کاربران

فصل ششم

یک پروژه ERP چقدر زمان می برد؟ 

هزینه واقعی ERP چقدر است؟

چه زمانی نتیجه(ERP)مشخص می شود و این نتیجه در چه مقیاسی خواهد بود؟

هزینه های پنهان ERP

فصل هفتم

روشهای پیاده سازی ERP

راهبرد انتخاب آزاد- Franchising strategy

جهش سریع- Slam-dunk

ERP چگونه با تجارت الکترونیکی هماهنگ می شود؟

رهنمودهای کلی جهت اقدامات عملی

توجه به آینده ERP  

پیکربندی نرم افزارERP

اجزای نرم افزار ERP

مراحل انتخاب، تهیه و پیاده سازی ERP در سازمان

مراحل پیاده سازی ERP به قرار زیر میباشد:

فصل هشتم

آشنائی با ارائه کننده گان ERP درجهان

آشنایی با ارائه کنندگان ERP  درایران

نتیجه‌گیری

منابع مورد استفاده

 

دانلود تحقیق جامع درباره برنامه ریزی منابع شرکت

دانلود تحقیق جامع شبکه های کامپیوتری


تحقیق جامع شبکه های کامپیوتری

این فایل تحقیقاتی که شبکه های کامپیوتری را مورد بررسی قرار می دهد در 4 فصل تقسیم بندی و ویرایش گردیده است

دانلود تحقیق جامع شبکه های کامپیوتری

معرفی شبکه های کامپیوتری
سخت افزار شبکه
نرم افزار شبکه
امنیت شبکه
تحقیق شبکه های کامپیوتری
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 1309 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 255
دانلود پروژه جامع شبکه های کامپیوتری
چکیده 
شبکه های کامپیوتری امروزی فصل نویسی در انفورماتیک است . با وجود شبکه های کامپیوتری , محققین می توانند در اقصی نقاط دنیا تنها با فشردن کلیدهایی از صفحه کلید کامپیوتر , در چند ساعت بعد از تازه ترین اطلاعات موضوعات مورد نظر خود باخبر شوند . 
تکنولوژی شبکه به سرعت در حال رشد است رشد و توسعه شبکه های کامپیوتری بر کسی پوشیده نیست مدت هاست که جمع آوری و پردازش اطلاعات توسط کامپیوتر انجام می شود . علاوه بر این , کامپیوتر در توزیع اطلاعات و برقراری ارتباطات از طریق شبکه های کامپیوتری نقش مهمی را بازی می کند . 
این پروژه تحقیقاتی که شبکه های کامپیوتری را مورد بررسی قرار می دهد که در 4 فصل تقسیم بندی و ویرایش گردیده است . 
مقدمه : 
استفاده از شبکه های کامپیوتری در چندین سال اخیر رشد فراوانی کرده وسازمانها وموسسات اقدام به برپایی شبکه نموده اند . هر شبکه کامپیوتری باید با توجه به شرایط وسیاست های هر سازمان ، طراحی وپیاده سازی گردد. در واقع شبکه های کامپیوتری زیر ساخت های لازم را برای به اشتراک گذاشتن منابع در سازمان فراهم می آورند؛در صورتیکه این زیر ساختها به درستی طراحی نشوند، در زمان استفاده از شبکه مشکلات متفاوتی پیش آمده و باید هزینه های زیادی به منظور نگهداری شبکه وتطبیق آن با خواسته های مورد نظر صرف شود.
در زمان طراحی یک شبکه سوالات متعددی مطرح می شود:
-برای طراحی یک شبکه باید از کجا شروع کرد؟
-چه پارامترهایی را باید در نظر گرفت ؟
-هدف از برپاسازی شبکه چیست ؟
- انتظار کاربران از شبکه چیست ؟
- آیا شبکه موجود ارتقاء می باید ویا یک شبکه از ابتدا طراحی می شود؟
-چه سرویس ها و خدماتی برروی شبکه ارائه خواهد شد؟
 بطور کلی قبل از طراحی فیزیکی یک شبکه کامپیوتری ، ابتدا باید خواسته ها شناسایی وتحلیل شوند، مثلا در یک کتابخانه چرا قصد ایجاد یک شبکه را داریم واین شبکه باید چه سرویس ها وخدماتی را ارائه نماید؛ برای تامین سرویس ها وخدمات مورد نظر اکثریت کاربران ، چه اقداماتی باید انجام داد ؛ مسائلی چون پروتکل مورد نظر برای استفاده از شبکه ، سرعت شبکه واز همه مهمتر مسائل امنیتی شبکه ، هریک از اینها باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد. سعی شده است پس از ارائه تعاریف اولیه ، مطالبی پیرامون کاربردهای عملی آن نیز ارائه شود تا  در تصمیم گیری بهتر یاری کند.
فهرست :
فصل اول
معرفی شبکه های کامپیوتری  ............................................................................ 3 
فصل دوم
سخت افزار شبکه .................................................................................................. 43
فصل سوم
نرم افزار شبکه ..................................................................................................... 153
فصل چهارم
امنیت شبکه ......................................................................................................... 259
منابع

دانلود فایل جامع شبکه های کامپیوتری

 

چکیده 

شبکه های کامپیوتری امروزی فصل نویسی در انفورماتیک است . با وجود شبکه های کامپیوتری , محققین می توانند در اقصی نقاط دنیا تنها با فشردن کلیدهایی از صفحه کلید کامپیوتر , در چند ساعت بعد از تازه ترین اطلاعات موضوعات مورد نظر خود باخبر شوند . تکنولوژی شبکه به سرعت در حال رشد است رشد و توسعه شبکه های کامپیوتری بر کسی پوشیده نیست مدت هاست که جمع آوری و پردازش اطلاعات توسط کامپیوتر انجام می شود . علاوه بر این , کامپیوتر در توزیع اطلاعات و برقراری ارتباطات از طریق شبکه های کامپیوتری نقش مهمی را بازی می کند . این پروژه تحقیقاتی که شبکه های کامپیوتری را مورد بررسی قرار می دهد که در 4 فصل تقسیم بندی و ویرایش گردیده است . 

مقدمه :

 استفاده از شبکه های کامپیوتری در چندین سال اخیر رشد فراوانی کرده وسازمانها وموسسات اقدام به برپایی شبکه نموده اند . هر شبکه کامپیوتری باید با توجه به شرایط وسیاست های هر سازمان ، طراحی وپیاده سازی گردد. در واقع شبکه های کامپیوتری زیر ساخت های لازم را برای به اشتراک گذاشتن منابع در سازمان فراهم می آورند؛در صورتیکه این زیر ساختها به درستی طراحی نشوند، در زمان استفاده از شبکه مشکلات متفاوتی پیش آمده و باید هزینه های زیادی به منظور نگهداری شبکه وتطبیق آن با خواسته های مورد نظر صرف شود.

در زمان طراحی یک شبکه سوالات متعددی مطرح می شود:

-برای طراحی یک شبکه باید از کجا شروع کرد؟

-چه پارامترهایی را باید در نظر گرفت ؟

-هدف از برپاسازی شبکه چیست ؟

- انتظار کاربران از شبکه چیست ؟

- آیا شبکه موجود ارتقاء می باید ویا یک شبکه از ابتدا طراحی می شود؟

-چه سرویس ها و خدماتی برروی شبکه ارائه خواهد شد؟

 بطور کلی قبل از طراحی فیزیکی یک شبکه کامپیوتری ، ابتدا باید خواسته ها شناسایی وتحلیل شوند، مثلا در یک کتابخانه چرا قصد ایجاد یک شبکه را داریم واین شبکه باید چه سرویس ها وخدماتی را ارائه نماید؛ برای تامین سرویس ها وخدمات مورد نظر اکثریت کاربران ، چه اقداماتی باید انجام داد ؛ مسائلی چون پروتکل مورد نظر برای استفاده از شبکه ، سرعت شبکه واز همه مهمتر مسائل امنیتی شبکه ، هریک از اینها باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد. سعی شده است پس از ارائه تعاریف اولیه ، مطالبی پیرامون کاربردهای عملی آن نیز ارائه شود تا  در تصمیم گیری بهتر یاری کند.


فهرست :
فصل اول

معرفی شبکه های کامپیوتری  ............................................................................ 3

 فصل دوم

سخت افزار شبکه .................................................................................................. 43

فصل سوم

نرم افزار شبکه ..................................................................................................... 153

فصل چهارم

امنیت شبکه ......................................................................................................... 259

منابع

دانلود تحقیق جامع شبکه های کامپیوتری

دانلود پاورپوینت جامع و کامل کل کتاب مبانی سازمان و مدیریت تألیف دکتر علی رضائیان


پاورپوینت جامع و کامل کل کتاب مبانی سازمان و مدیریت تألیف دکتر علی رضائیان

دانلود پاورپوینت کتاب مبانی سازمان و مدیریت تألیف دکتر علی رضائیان در حجم 403 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل شامل فصل اول مدیریت و کارآفرینی، فصل دوم نظریه های سازمان و مدیریت؛ سیر رهیافتهای علمی به مدیریت، فصل سوم خلاقیت و نوآوری، فصل چهارم تصمیم گیری و حل مسأله، فصل پنجم مبانی برنامه ریزی، فصل ششم برنامه ریزی و مدیریت راهبردی، فصل هفتم

دانلود پاورپوینت جامع و کامل کل کتاب مبانی سازمان و مدیریت تألیف دکتر علی رضائیان

دانلود پاورپوینت کتاب مبانی سازمان و مدیریت رضائیان
دانلود پاورپوینت کل کتاب مبانی سازمان و مدیریت تالیف دکتر علی رضائیان
پاورپوینت کتاب مبانی سازمان و مدیریت تالیف دکتر علی رضائیان
دانلود پاورپوینت کل شانزده فصل کتاب مبانی سازمان و مدیریت تالیف دکتر علی رضائیان
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل zip
حجم فایل 979 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 403

عنوان: پاورپوینت جامع و کامل کل کتاب مبانی سازمان و مدیریت تألیف دکتر علی رضائیان

دسته: مدیریت (مدیریت عمومی- مبانی سازمان و مدیریت- اصول مدیریت- تئوری های مدیریت پیشرفته)

فرمت: پاورپوینت(Powerpoint)

تعداد اسلاید: 403 اسلاید

کتاب مبانی سازمان و مدیریت تألیف دکتر علی رضائیان از جمله منابع مهم درس مبانی سازمان و مدیریت، اصول مدیریت و مدیریت عمومی و تئوری های مدیریت پیشرفته در سطح کارشناسی  و ارشد میباشد. این فایل شامل پاورپوینت کل شانزده  فصل این کتاب می باشد که در حجم 403 اسلاید  همراه با تصاویر و توضیحات بسیار کامل  و جامع تهیه شده است. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

فصل اول: مدیریت و کارآفرینی ( 19 اسلاید)

شامل :

تعریف مدیریت

پنچ نکته اساسی که زیر بنای مفاهیم کلی مدیریت است

خرده سیستم ارزشی

تعریف سازمان

فراگرد شکل گیری و رشد واحدهای سازمانی

مدیریت به منزله علم، هنر و حرفه

مدیریت به منزله علم، هنر و حرفه

آموزش مدیریت

سطوح مدیریت

سطح عملیاتی(سرپرستی)

سطح میانی

 سطح عالی

اهمیّت اثربخشی و کارایی عملکرد در زمینه ارزیابی موفقیت مدیران

مدیریت موفق و موثر

منابع قدرت

عوامل تعیین کننده موفقیت مدیر

تعریف کارآفرینی و رهیافت های آن

روش های تحقیق در مدیریت

فصل دوم:  نظریه های سازمان و مدیریت؛ سیر رهیافتهای علمی به مدیریت (39 اسلاید)

شامل:

رهیافت های عمده در سیر نظریه های سازمان و مدیریت

رهیافت سنتی

مدیریت علمی

اصول علم اداره(نظریه فراگرد مدیریت)

چهارده اصل فایول

نظریه بوروکراسی

ویژگیهای خاص بوروکراسی وبر

تفاوت بورکراسی با مدیریت علمی تیلور و اصول علم اداره فایول

رهیافت منابع انسانی

نظریه روابط انسانی( مطالعات هاثورن)

نظریه نیازهای انسانی

مفروضان نظریه نظریه نیازهای انسانی

نظریه x وy

رهیافت کمی به مدیریت

رهیافت های سیستمی و اقتضایی به مدیریت

نظریه سیستمی

یادگیری سازمانی

اجزای اصلی هر سازمان یادگیرنده از نظر پیتر سنج

نظریه «مجموعه های پیچیده غیرقابل پیش بینی» یا نظریه آشوب

نظریه اقتضایی

نقشهای مدیریت

ارتباط بین نقشهای مدیریت با خرده سیستم های هر سیستم اجتماعی از دیدگاه آدیزاس

ویژگیهای سازمان های کمال یافته

تفاوت دیدگاه های متعدد در مورد نظریه سازمان

استعاره های نظریه سازمان

مدیریت بر مبنای ارزشهای اسلامی

عمل گرایی و عمل بر مبنای نیت از دیدگاه اسلام

فصل سوم: خلاقیت و نوآوری(29 اسلاید)

شامل :

تعریف خلاقیت

ارتباط خلاقیت و برنامه ریزی

موانع خلاقیت

نوآوری در سازمانهای یادگیرنده

فراگرد نوآوری در محصول

نقشهای نوآور

موانع نوآوری

برخی از ویژگیهای افراد خلاق

شیوه های تفکر

تفکر خلاق

تفکر سببی یا علّی

تفکر استقرایی

تفکر قیاسی

تفکر قضاوتی و تحلیلی(برای حل مسأله)

تفاوت خلاقیت و نوآوری

فراگرد خلاقیت

 ایجاد نگرش موافق برای پذیرش افکار و طرحهای جدید

 افزایش حساسیت افراد نسبت به مسأله

مهیا ساختن شرایط خلاقیت از طریق فراهم ساختن مواد خام لازم

  ایجاد سلاست فکر

 استمرار فعالیت ضمیر ناخودآگاه بر روی مسأله

 درخشش ناگهانی یک فکر

پیشنهادهای عملی برای افزایش سلاست فکر

هم اندیشی مستقیم

هم اندیشی غیرمستقیم

هم اندیش رقابتی مستقیم

نحوه ترغیب به خلاقیت

فصل چهارم: تصمیم گیری و حل مسأله (32 اسلاید)

شامل:

مقدمه

رابطه فراگرد تصمیم گیری و حل مسأله

فراگرد مسأله یابی در سازمانها

مسأله یابی

مسأله یابی رسمی

مسأله یابی غیر رسمی

فراگرد حل مسأله و تصمیم گیری

انواع تصمیم

تصمیم های برنامه ریزی شده

تصمیم های برنامه ریزی نشده

موقعیتهای تصمیم گیری

انواع مسائل سازمانی و مرجع اتخاذ تصمیم برای حل آنها

فراگرد منطقی حل مسأله

ارزیابی میزان کارایی یک تصمیم

مدیران و موانع حل مسأله

اجتناب آرام

تغییر آرام

اجتناب دفاعی

ترس(هراس)

موانع استفاده از فراگرد منطقی اتخاذ تصمیم

روشها و فنون تصمیم گیری

چالش های معاصر تصمیم گیری

منابع پیچیدگی فراگرد تصمیم گیری در دنیای معاصر

انطباق با عدم اطمینان

سبکهای پردازش اطلاعات

اجتناب از دامهای ادراکی و رفتاری در تصمیم گیری

دام ظاهر نگری

دام تعهدات احساسی و اجتماعی

علل متداوئل بودن تعهد احساسی و اجتماعی

دام اعتماد بیش از حد

فصل پنجم: مبانی برنامه ریزی ( 38 اسلاید)

شامل:

مقدمه

اهمیت و ضرورت برنامه ریزی

تعریف برنامه ریزی

هدف از برنامه ریزی

اولویت برنامه ریزی

انواع برنامه ریزی

برنامه ریزی راهبردی (استراتژیک)

فواید برنامه ریزی راهبردی

برنامه ریزی عملیاتی (اجرایی)

برنامه ریزی تخصصی

رهیافتهای گوناگون به برنامه ریزی

برنامه ریزی از " داخل به خارج " و برنامه ریزی از " خارج به داخل "

برنامه ریزی از " بالا به پائین " و برنامه ریزی از " پائین به بالا "

برنامه ریزی بر مبنای هدف

برنامه ریزی بر مبنای استثناء

برنامه ریزی اضطراری

برنامه ریزی اقتضایی

مراحل عمده برنامه ریزی

سلسله مراتب برنامه ها

انواع برنامه ها

مأموریتها و اهداف بلند مدت

اهداف کوتاه مدت

راهبردها ( استراتژیها )

خط مشیها

انواع خط مشی

رویه ها و مقررات

برنامه های عملیاتی ( تاکتیکی )

بودجه

اصل تعهدات (Principle Of Commitment)

فنون برنامه ریزی

نمودار میله ای ( گانت )

نمودار شبکه

فن ارزشیابی و تجدید نظر در برنامه

روش مسیر بحرانی

مزایای استفاده از روش مسیر بحرانی و فن ارزشیابی و بازنگری برنامه

ابعاد  و جنبه های گوناگون برنامه ریزی در سازمانها

فصل ششم: برنامه ریزی و مدیریت راهبردی(27 اسلاید)

شامل: مقدمه

راهبرد (استراتژی)

مراتب راهبرد (سطوح سه گانه راهبردها در سازمان)

راهبرد سطح سازمان مادر

راهبرد سطح مؤسسه(راهبرد سازمان در فعالیتهای عمده)

راهبرد سطح عملیاتی(وظیفه)

فراگرد برنامه ریزی راهبردی

شناسایی رسالت سازمان

تدوین هدفهای خرد و کلان

شناسایی ارزشها و فرهنگ سازمانی

شناسایی سازمان از حیث قوتها و ضعفهای آن

شناسایی محیط از حیث فرصتها و تهدیدهای آن

تدوین راهبرد در سطح کل سازمان

برنامه ریزی سبد سرمایه گذاری

ماتریس بی. سی.جی

بررسی تأثیر راهبردهای بازار بر سودآوری

مدل هفت s و فرهنگ سازمان

تدوین راهبرد در سطح موسسه یا فعالیتهای عمده سازمان

راهبردهای رقابتی عام

انواع راهبردهای انطباقی

چرخه حیات محصول

تدوین راهبرد در سطح عملیاتی

اجرای راهبرد

دامهای برنامه ریزی

فصل هفتم: عناصر و مفاهیم سازماندهی(20 اسلاید)

شامل:

مقدمه

تعریف سازماندهی

ساخت سازمانی

سازمان رسمی و سازمان غیر رسمی

ابزار رسمی کردن سازمان

نمودار سازمانی

نمونه ای از نمودار سازمانی

راهنمای سازمان

صف و ستاد

انواع واحدهای ستادی

انواع ستادهای عمومی

مبناهای سازماندهی

سازماندهی بر مبنای هدف

سازماندهی بر مبنای فراگرد.

تعیین استاندارد

تقسیم کار عمودی

رابطه درجه تمرکز و ارتفاع ساخت سازمانی با حیطه نظارت

تعیین ارتفاع ساخت سازمانی

میزان تمرکز و عدم تمرکز

روندهای جدید در سازماندهی

فصل هشتم: سازماندهی و طراحی سازمان (37 اسلاید)

شامل:

مقدمه

فراگرد سازماندهی رسمی

مراحل سازماندهی رسمی

طراحی واحدها سازمانی

سازماندهی بر مبنای وظیفه

نمودار کلی سازماندهی بر مبنای وظیفه

سازماندهی بر مبنای محصول

نمودار کلی سازماندهی بر مبنای محصول

ساماندهی بر مبنای فراگرد

نمودار کلی سازماندهی بر مبنای فراگرد

سازماندهی بر مبنای ناحیه جغرافیایی

نمودار کلی سازماندهی بر مبنای ناحیه جغرافیایی

سازماندهی با توجه به نوع مشتری

نمودار کلی سازماندهی با توجه به نوع مشتری

سازماندهی بر مبنای نوع بازار

نمودار کلی سازماندهی بر مبنای نوع بازار

سازماندهی بر مبنای زمان فعالیت

نمودار کلی سازماندهی بر مبنای زمان فعالیت

نگرشی پویا به طراحی واحدهای سازمانی

سازماندهی بر مبنای برنامه و پروژه

سازماندهی خزانه ای(ماتریسی)

سازماندهی با گروههای متداخل

تحول در روشهای سازماندهی و تنظیم ساختار

ساختار تیمی

ساختار شبکه ای

طراحی سازمان

پیوستار ویژگیهای طرحهای سازمانی

پنج قسمت اصلی سازمانها

سازمانهای بوروکراتیک و طرحهای مکانیکی

بوروکراسی ماشینی

 بوروکراسی حرفه ای

 بورکراسی بخشی

سازمان های انطباق پذیر و طرحهای ارگانیکی

ساختار ساده

سازمان ویژه موقت (ادهوکراسی)

عوامل اقتضایی و طراحی سازمانی

فصل نهم: هماهنگی (24 اسلاید)

شامل:

مقدمه

تعریف هماهنگی

تفکیک

ترکیب

سازو کارهای ایجاد هماهنگی  و نحوه استفاده از آنها

اصول ایجاد هماهنگی

عوامل تعیین کننده حیطه نظارت

ویژگیهای شخصی

عوامل شغلی

متغیرهای محیطی

هماهنگی و فن آوری

انواع وابستگی به فن آوری

وابستگی مجموعه ای

وابستگی ترتیبی

وابستگی طرفینی

سازو کارهای ایجاد هماهنگی

هماهنگی برنامه ریزی نشده و غیر رسمی

هماهنگی برنامه ریزی شده و رسمی

هماهنگی به وسیله افراد

هماهنگی به وسیله گروهها

مقایسه ویژگیهای برخی از سبکهای هماهنگی و سازماندهی

عوامل تعیین کننده سبک سازمانی

فصل دهم: مدیریت منابع انسانی (17 اسلاید)

شامل:

مقدمه

مراحل عمده فراگرد مدیریت منابع انسانی

فراگرد مدیریت منابع انسانی

کارمندیابی

انتخاب

توجیه و راهنمایی

حرکت

ترک خدمت و انفصال

گامهای فراگرد برنامه ریزی منابع انسانی

عواملی که برای پیش بنی تقاضا و عرضه نیروی انسانی باید بررسی شوند

تدوین راهبرد برای تأمین منابع انسانی

ارزیابی سیستم برنامه ریزی منابع انسانی

مهارتهای مورد نیاز مدیر

بهبود مدیریت و عوامل مؤثر در توسعه مهارتهای انسانی

آموزش مدیران و توسعه مهارتهای مدیریتی

فصل یازدهم: مدیریت بازار و بسیج منابع انسانی (20 اسلاید)

شامل:

مقدمه

مدیریت بازار

انواع تقاضا و وظایف مدیر بازاریابی

تقاضای منفی

فقدان تقاضا

تقاضای پنهان

کاهش تقاضا

تقاضای نامنظم

تقاضای متعادل

تقاضای بیش از حد

تقاضای مضر

مدیریت مالی

وظایف مدیران مالی

کنترل نقدینگی و نظارت بر گردش اعتبارات

افزایش سودآوری

مراقبت از اموال و داراییها

مدیریت پشتیبانی

مدیریت قوانین و مقررات و استفاده از منابع حقوقی

فصل دوازدهم: مبانی رهبری(18 اسلاید)

شامل:

مقدمه

تعریف رهبری

رویکردهای عمده در مطالعات رهبری

خصوصیات و صفات ویژه رهبری

رفتار رهبری

سبک سنج مدیریت

پنج حالت ویژه در سبک سنج مدیریت

سیستمهای مدیریت

رهبری اقتضایی

نظریه رهبری اقتضایی فیدلر

نظریه رهبری وضعیتی

رهبری و قدرت

منشأ انواع قدرت و فراگرد نفوذ بر افراد

فصل سیزدهم: هدایت از طریق انگیزش (20 اسلاید)

شامل:

مقدمه

نحوه شکل گیری رفتار انسان

نظریه پردازی در مورد انگیزش

نظریه های تبیین کننده عوامل انگیزش

نظریه سلسله مراتب نیازها

نظریه x وy

مفروضات نظریه y

ویژگیهای سبکهای مورد استفاده مدیران بر مبنای مفروضات x و  y

نظریه تقویت و اصلاح رفتار

فراگرد ایجاد انگیزه با تأکید بر رابطه تلاش، پاداش و رضایت خاطر کارکنان (طبق نظریه انتظار(

نظریه عوامل بهداشت روانی و انگیزاننده ها

نظریه های تبیین کننده فراگرد انگیزش

نظریه  تقویت و اصلاح رفتار

نظریه انتظار

نظریه برابری

نظریه هدفگذاری

فراگرد هدف گذاری و اخذ نتیجه

انگیزش کارکنان در مقایسه با مدیران

فصل چهاردهم: هدایت از طریق ارتباطات (22 اسلاید)

مقدمه

فراگرد ارتباطات

ساده ترین فراگرد ارتباطی

عناصر فراگرد ارتباطات

عوامل ایجاد اختلال

ارتباطات یکجانبه و دوجانبه

انواع مسیرهای ارتباطی

ارتباطات افقی

ارتباطات عمودی

ارتباطات مورب

ارتباطات در سطح افراد

موانع ارتباطات میان افراد

راههای برای افزایش وضوح پیامها و رفع موانع ارتباطات میان افراد

ارتباطات در سطح سازمان

شبکه های ارتباطات غیر رسمی

انواع شبکه های ارتباط غیر رسمی

شبکه های رشته ای

شبکه های انشعابی

شبکه های تصادفی

شبکه های خوشه ای

سیستمهای ارتباطات رسمی

شبکه  متمرکز

شبکه ستاره ای

شبکه سه شاخه

شبکه زنجیره ای

شبکه دایره ای

شبکه همه جانبه

مقایسه کارکردهای شبکه های ارتباطی رسمی

توصیه هایی برای بهبود فراگرد ارتباطات

سبکهای ارتباطات

فصل پانزدهم: مبانی کنترل (22 اسلاید)

شامل:

مقدمه

تعریف کنترل

فراگرد کنترل

تعیین معیارها و ضوابط کنترل

انواع معیارها و استانداردها

مقایسه نتایج عملکردها با معیارها و استانداردهای تعیین شده

تشخیص میزان انحرافها و بررسی علل بروز آنها

تنظیم و اجرای برنامه ها و عملیات اصلاحی

تدابیر و وسایل کنترل و نظارت

انواع کنترل

کنترل آینده نگر

کنترل حال نگر

کنترل گذشته نگر

کنترلهای پیش گیرنده

کنترلهای اصلاح کننده.

سیستم کنترل اصلاح کننده

نمودار سیستم کنترل اصلاح کننده

ویژگیهای سیستم کنترل مؤثر

نکات قابل تأمل در طراحی سیستم کنترل

مشکلات کنترل

فصل شانزدهم: مدیریت بحران و سیستمهای کنترل راهبردی (16 اسلاید)

شامل:

مقدمه

نوع شناسی بحران و طبقه بندی انواع بحرانها

مراحل اصلی برنامه ریزی برای کنترل بحران

پیش بینی و ممیزی بحران

تهیه برنامه های اقتضایی برای مواجهه با بحران

تشکیل گروه مدیریت بحران

تکمیل برنامه کنترل بحران از طریق اجرای آزمایشی آن

مواجهه با بحران و کنترل آن

انواع سیستمهای کنترل

سیستمهای کنترل تشخیصی

سیستمهای کنترل تحدیدی

سیستمهای کنترل تعاملی

سیستمهای کنترل ارزشی

نمودار سازوکار تجدید نظر در استراتژی کلی سازمان و سیستم جامع کنترل آن

نتیجه گیری

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

دانلود پاورپوینت جامع و کامل کل کتاب مبانی سازمان و مدیریت تألیف دکتر علی رضائیان